چگونگی حضور و موفقیت صنایع شنی آکام در مناقصه آزادراه تهران-شمال

در سال ۱۳۹۷ و پس از ۴۰ سال فعالیت در حوزه تامین آسفالت، صنایع شنی آکام پس از تسلیم تقاضانامه به منظور دریافت ISO و کسب مشاوره برای دریافت گواهینامه‌های لازم از مجموعه مشاوره‌ای ایزوکیا، موفق به حضور در مناقصه شهرداری و برنده مناقصه تامین آسفالت آزادراه تهران-شمال شد.

آکام به عنوان یکی از تامین‌کنندگان بزرگ و با سابقه آسفالت در پروژه آزادراه تهران-شمال در بازه زمانی بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بیشتر از ۱۱۵هزار تن آسفالت برای بخش‌های مختلف این پروژه تامین کرده‌است.

مطالعه اخبار در سال ۹۵ می‌گوید که قرار بود تهران-شمال رویه بتنی داشته باشد اما محاسبات جدید متخصصان در دفتر فنی آزادراه، چاره‌ای جز استفاده از آسفالت باقی نگذاشت.

هر از گاهی افت و خیز قیمت و موجودی در بازار قیر روند اجرای پروژه آسفالت را دستخوش تغییرات قرار می‌دهد اما با پایان فصل سرما، سرعت کار افزایش پیدا خواهد کرد.

در گفتگو با کارشناسان صنایع شنی آکام عنوان شد که دو نوع آسفالت معمولی و پلیمری توسط این شرکت برای آزادراه تامین شده است. آسفالت پلیمری در مناطق کوهستانی و آسفالت معمولی در سایر مناطق استفاده می‌شود.

صنایع شنی آکام از سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را به عنوان یک مجموعه خصوصی آغاز کرد و با رشد و توسعه دامنه فعالیت‌هایش به منظور همکاری با پروژه‌های بخش دولتی، نیاز به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی داشت. با تسلیم تقاضانامه مربوط به دریافت گواهینامه IMS و HSEبه ایزوکیا و دریافت مشاوره‌های لازم در این زمینه، آکام موفق به دریافت تاییدیه‌های رجیستر شده و قابل استعلام بین‌المللی شد.

گواهینامه IMS و HSE از انواع گواهینامه‌های ترکیبی هستند که موفقیت آکام به دنبال دریافت مشاوره‌های لازم از ایزوکیا در دریافت آنها تاثیر مستقیم روی حضور این شرکت در مناقصه‌های مربوط به شهرداری تهران و سایر پروژه‌های بخش دولتی داشته است.

IMS گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه شامل سه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ بوده و استاندارد  HSE-MS  شامل ۲ گواهینامه ی ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ ( OHSAS 18001) می باشد.

در پایان به این سوال مهم می‌رسیم که چرا شرکت‌های بزرگ دولتی و بین‌المللی به ایزو اهمیت می‌دهند؟ واضح است که سیستم‌های مدیریتی نتایج و نقش شگرفی در پیشرفت و اصلاح عملکرد و همچنین اثرگذاری مناسب عملیات در هر پروژه داشته و خواهند داشت.

ایزوکیا، مشاوره و هدایت شرکتها، موسسات، کارخانه ها را برای اخذ ایزوهای معتبر بین‌المللی به عهده دارد. تلفن تماس ایزوکیا ۰۹۱۲۶۱۱۱۸۸۲ و آدرس سایت www.isokia.com می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *