شرکت مهندسی شهریگ با کمک مرکز مشاوره ایزوکیا ، گواهینامه های خود را از بریتانیا دریافت نموده اند.

“شرکت مهندسی شهریگ” بر اساس قانون تجارت، به صورت مسئولیت محدود و به شماره۳۱۷۰۰۲در اداره ثبت شرکت های شهر تهران به ثبت رسیده است.
موضوع فعالیت شرکت بر اساس اساسنامه ثبت شده در اداره ثبت شرکت های شهر تهران عبارتست از: “انجام خدمات تخصصی، فنی و مهندسی مشتمل بر برنامه ریزی، مشاوره، طرح، نظارت، اجراء مدیریت، آموزش، پژوهش، نگهداری و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فنی، تخصصی و مهندسی”.
دفتر مرکزی شرکت در شهر تهران مستقر بوده و در استان های گیلان، خوزستان و کرمانشاه دارای شعبه ثبتی و در استان های کردستان و هرمزگان دارای دفتر محلی (غیر ثبتی) می باشد.
این شرکت بر اساس آخرین قوانین و مقررات تشخیص صلاحیت مشاوران از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ، دارای رتبه بندی و گواهینامه صلاحیت انجام خدمات مشاوره در تخصص های ذیل می باشد:

۱- پایه یک در تخصص خدمات اقتصادی
۲- پایه یک در تخصص شهرسازی
۳- پایه یک در تخصص مطالعات جغرافیایی و برنامه ریزی فضایی
۴- پایه سه در تخصص ساختمان های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمان

۵-پایه سه در تخصص ساختمان های مسکونی،تجاری،اداری، صنعتی و نظامی
۶- پایه سه در تخصص ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی

۷- پایه سه در تخصص محیط زیست

۸-پایه سه در تخصص طراحی شهری

۹-پایه سه تخصص حفاظت و احیا بافت های تاریخی و فرهنگی

(قابل مشاهده در سایت رسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به آدرس: http://sajar.mporg.ir/ نام شرکت:شرکت مهندسی شهریگ شناسه ملی: ۱۰۱۰۳۵۵۹۴۷۶)
عمده فعالیت شرکت مهندسی شهریگ بر مبنای تمرکز بر حوزه های مغفول مانده خدمات مشاوره تخصصی و مهندسی در کشور شکل گرفته و تمرکز شرکت بر فعالیت های بین رشته ای و ارائه برنامه های نوین در حوزه توسعه پایدار بر مبنای تخصص های چندگانه و بین رشته ای می باشد.

شایان ذکر است، با توجه به ماهیت فعالیت بین رشته ای شرکت، شرکت مهندسی شهریگ تنها شرکت ایران است که دارای گواهینامه صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور در برخی از تخصص ها به صورت توامان می باشد. ازجمله:
شرکت مهندسی شهریگ تنها شرکت مشاور در ایران می باشد که دارای صلاحیت در تخصص های «خدمات اقتصادی» و «شهرسازی» (پایه یک در هر دو تخصص) به صورت توامان می باشد. این تخصص ها مرتبط با فعالیت در حوزه «اقتصاد شهری» می باشد.
شرکت مهندسی شهریگ تنها شرکت مشاور در ایران می باشد که دارای صلاحیت در تخصص های «خدمات اقتصادی» و «مطالعات جغرافیایی و برنامه ریزی فضایی» (پایه یک در هر دو تخصص) به صورت توامان می باشد. این تخصص ها مرتبط با فعالیت در حوزه «اقتصاد منطقه ای»، «اقتصاد گردشگری» و «آمایش اقتصادی» می باشد.
این مشاور بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، مدیریت پایگاه ملی و فرصت های سرمایه گذاری ایران (به نشانی www.iio.ir) را بر عهده داشته است.
پایگاه مذکور، پایگاه رسمی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بوده و مدیریت پایگاه، به عنوان مشاور ارشد سازمان، مسئولیت تدوین ضوابط و دستورالعمل ها و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کشور، با همکاری سازمان های امور اقتصادی و دارایی استان ها و وزارتخانه ها و سازمان ها و مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و شرکت در همایش ها و نمایشگاه های بین المللی، جهت جذب سرمایه گذاری خارجی را بر عهده دارد.
مسئولیت این مشاور در این زمینه، شناسایی و استانداردسازی طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری کشور، کنترل پروژه ها و فرصت های معرفی شده از سوی استان ها، سازمان ها، وزارتخانه ها و سایر نهادها و دستگاه ها و ارائه فرصت های نهایی و تأیید شده در پایگاه ملی به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد.

همچنین شرکت مهندسی شهریگ دارای گواهینامه‌ها استاندارد ISO به شرح ذیل می‌باشد:
 گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 ازشرکت گواهی دهنده IAS ایالات متحده آمریکا
 گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطیISO14001:2015 ازشرکت گواهی دهنده IAS ایالات متحده آمریکا
 گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001:2018 ازشرکت گواهی دهنده IAS ایالات متحده آمریکا
 گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS) از شرکت گواهی دهنده TQS CERT ECO
 گواهینامه سیستم مدیریت بهداشت،ایمنی و زیست محیطی ( HSE-MS) از شرکت گواهی دهنده TQSCERT ECO

کل کارکنان ثابت شاغل در شرکت مهندسی شهریگ برابر۷۰ نفر و به شرح ذیل می باشد:

  • تعداد کل کارکنان ثابت شرکت: ۷۰ نفر
  • تعداد کارکنان با مدرک دکتری: ۵نفر
  • تعداد کارکنان با مدرک کارشناسی ارشد: ۵۰ نفر
  • تعداد کارکنان با مدرک کارشناسی: ۱۰ نفر
  • تعداد کارکنان با مدرک دیپلم: ۵ نفر

همچنین، شرکت مهندسی شهریگ به منظور انجام پروژه های در دست انجام از همکاری و مشاوره اساتید محترم دانشگاهی به صورت پاره وقت بهره می گیرد و نیز دارای تفاهم نامه های متعدد همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و حرفه ای معتبر داخلی و بین المللی در حوزه های تخصصی و حرفه ای مربوطه می باشد.
از اهم حوزه های فعالیتی شرکت تاکنون می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مطالعات و خدمات اقتصادی و سرمایه گذاری
  • تهیه بسته های فرصت سرمایه گذاری (سازمانی، استانی و شهری)
  • مطالعات، برنامه ریزی و تهیه طرح های گردشگری (ملی، منطقه ای، شهری و …)
  • تهیه طرح های بازآفرینی شهری و ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی
  • تهیه طرح های هوشمندسازی شهری
  • تدوین برنامه های ارتقاء تاب آوری شهری و روستایی
  • طراحی پارک ها و فضاهای سبز

•تهیه طرح های مقدماتی و اجرایی ساختمان ها و فضاهای شهری

  • تهیه طرح های جامع و تفصیلی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی

شرکت مهندسی شهریگ درسال ۱۳۹۷ موفق به اخذ پروانه انتشار “نشریه علمی- اختصاصی شهریگ” از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. این نشریه به صورت دو فصلنامه منتشر گردیده و اولین شماره آن در سال ۱۳۹۸ عرضه گردید. نقد و بررسی علمی به روزترین موضوعات علمی و تخصصی در حوزه های برنامه ریزی و توسعه شهری و روستایی، گردشگری، معماری، اقتصاد و سرمایه گذاری ، بازآفرینی شهری و …، محتوای این نشریه را تشکیل می دهند. همچنین شرکت آخرین دستاوردهای علمی خود در پروژه های انجام شده را در قالب این نشریه در اختیار متخصصان، مدیران، دانشگاهیان و عموم علاقمندان قرار می دهد.
شایان ذکر است، شایان ذکر است، شرکت مهندسی شهریگ عضو پارک علم و فن آوری خوزستان می باشد.
از اهم کارفرماهای این مشاور تاکنون می توان به: وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت مادر تخصصی فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران (سازمان نوسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و برخی از شهرداری‎های مناطق تهران)، استانداری‎های خوزستان، گیلان، البرز، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راه و شهرسازی و اموراقتصادی ودارایی بسیاری از استان ها، شهرداری‎های اهواز، مشهد، رشت، کرمان، کرج، یاسوج، شیراز، قائم شهر، شهرکرد، تنکابن، رودسر، سیاهکل، اسالم، سلماس، بوکان، سازمان بازنشستگی کشوری، شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری، سازمان مناطق آزاد کیش، چابهار، اروند، قشم، انزلی، ارس، ماکو، سازمان مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، سرخس، سلفچگان و صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس، جهرم، اسلام آباد غرب، مهران، سبزوار، کازرون، دامغان و بسیاری دیگر از سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی اشاره کرد.

وجه تسمیه شهریگ:

  • پسوند “یگ” یا “یک” از پسوندهای رایج در زبان فارسی پهلوی و نشان دهنده نسبت و انتساب بوده است. از این رو، شهریگ به معنای “منسوب یا منتسب به شهر” می باشد.
  • “شهریگ [شَ]، شهریک، کسی بوده که شهری در زیر فرماندهی او بوده و او را از میان طبقه دهقانان اختیار می نمودند. حاکم شهر، یکی از اصناف حکام ایالات در دوره ساسانی، رجوع به ترجمه فارسی ایران در زمان ساسانیان صفحات ۸۷، ۸۶، ۱۸۳، ۱۶۱ و تاریخ حقوق آبادی و شهربان و شهرگ شود.” (لغت نامه دهخدا)”
  • “ایران در دوره ساسانی به چهار بخش یا «کوست» و بر اساس چهار جهت جغرافیایی تقسیم می شد:
     خورآسان یا خورآیان (جایی که خورشید طلوع می کند) شامل خراسان، خوارزم، بخارا، سغد، گرگان، سیستان و بلوچستان و ولایات شرقی کشور.
     خوربران (جایی که خورشید به آنجا می رود) شامل عراق، کرمانشاه، کردستان و دیگر ولایات غربی کشور.
     باختر (به معنای شمال) شامل آذربایجان و ارمنستان، گرجستان و قفقاز و تپورستان (مازندران) و دماوند.
     نیمروز (جنوب) شامل خوزستان، پارس، کرمان، سکستان و سند که ریاست هر یک از آنها با یک مرزبان یا ساتراپ (حاکم و استاندار) بود. مرزبان را سورن می گفتند. ایالات به مناطقی تقسیم شده و هر قسمت یک استان خوانده می شد. هر یک از بخش های کوچک استان را شهر، و حاکم نشین آن را شهرستان می نامیدند. حکومت شهر با «شهریگ» بود که از میان دهقانان برگزیده می شد”.

مرکز مشاوره ایزوکیا از خدمات مغفول مانده در خدمات مشاوره تخصصی و مهندسی حمایت می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *